Mammabloggarna "-20år och tvåbarnsmamma"

Detta är en presentation av mig och min blogg tillägnat er läsare och "mammabloggarna.se"

Jag heter Sofia Klasén, jag bor ute i "skogen" i ett litet rött hus tillsammans med min gubbe Mathias och våra två barn Martin och Cassandra.
Martin blir 2år i augusti, Cassandra blir 1år i Oktober, tiden går fort när man har roligt!

Jag blev gravid när jag var 17år och det var inte planerat utan "råkade" mest bli så.
Vi bestämde oss snabbt för att behålla barnet och i Augusti -07 så föddes en liten Martin.

Andra gången jag blev gravid var jag 18år, denna graviditet var inte heller planerad utan meningen var att jag/vi skulle försöka "göra" ett syskon till Martin hösten -08 men jag upptäckte vintern -08 att jag var gravid igen! =)
Vi bestämde oss direkt för att behålla även denna bebis för abort var inget val överhuvudtaget, inte när man har ett barn sedan innan och tänker "tänk om vi hade valt abort med honom" så vi tvekade inte en sekund!

Oktober -08 föddes en liten Cassandra och det kändes helt underbart att vara tvåbarnsmamma!


Jag började blogga här i April detta år och har fått många underbara läsare som ökar för varje dag!
Det som fick mig att börja blogga var att jag ville spara alla minnen inför framtiden så att barnen kan följa sin egen uppväxt från början och veta vad vi/dom gjorde och hur deras liv sett ut från början och följa våra med- och motgångar.
Jag tror att dom kommer att uppskatta denna blogg i framtiden när dom är så pass stora att dom förstår.

Sen är det också väldigt kul att släktingar, nära och kära och alla andra följer våra liv, det är en stor bonus som följt med under bloggandets gång!

Min drivkraft i denna blogg är att visa alla att "unga mammor" kan lyckas lika bra som vilken mamma som helst!
Visa att vi inte är ansvarslösa och festar jämt utan att vi jobbar på som bara den precis som vilken mamma som helst!
Ålder har inget att göra med ordet Mamma, mamma är nånting man är, ingen siffra!
Att man är 15år eller 50år när man får sitt första barn spelar ingen roll, alla har vi rätten att vara just mammor!


Varför jag tror att jag just jag passar in hos "Mammabloggarna"  är att jag vill förmedla till alla att ålder inte har nått med ordet Mamma att göra, att unga föräldrar klarar av föräldraskapet lika bra som vem som helst!
Sen vill jag självklart också visa upp mina barn för hela världen hur otroligt underbara dom är och hur mycket dom betyder för mig/oss!


Detta inlägg är skrivet delvis till er läsare men är mest riktat till "Mammabloggarna.se"
"Mammabloggarna.se" är Sveriges största nätvärk och träffpunkten för alla mammabloggare!
Man träffas för att utbyta erfarenheter, marknadsföra bloggar och för att få gemenskap.
Deras måtto är just: "Ensam är stark, men tillsammans är vi starkare!"

Det man får tillgång till är följande:
-Nätverk med andra mammabloggare
-Forum
-Medlemserbjudanden
-Bloggskola
-Delta i tävlingar
-Prova på nya produkter från deras samarbetspartner
-Förtur till Mammablogg galan!
-Inbjudan till lokala events

Här är en länk till mammabloggarna:  http://mammabloggarna.se


SoFiA



Kommentarer
Postat av: Angelica Ståhlbröst

Jättefin blogg ;)

2009-07-21 @ 15:34:48
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: Cajsa

fin blogg! :D allt bra annars? :D

2009-07-21 @ 23:35:30
URL: http://cajsa1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0