090620 Ambulans!

090620 Lördag

Igår hade vi en mycket trevlig midsommarafton, hade besök av lite vänner och syskon.
Barnen somnade lagom sent men Martin vaknade vid 20.00 när vi spelade kubb så han fick komma ut och spela med oss och det tyckte han var jätte kul!
Sen somnade han vid 00.00 tiden i soffan som en stock så han blev skapligt trött!
Cassandra sov från 17.00 till 06.00 imorse, duktig tjej =)

På förmiddagen idag så åkte vi in till Västervik och åt på Mcdonalds men det var så fruktansvärt varmt där så jag blev alldeles snurrig och det var massa folk!
Sen åkte vi till överum och hyrde tre filmer och köpte massa godis, chips och dip Mumsigt!
Har busat med barnen massor efter att vi kom hem och solen sken och det var jätte varmt så vi blåste upp barnens nya pool så Martin fick bada lite plus att gubben hoppade ner i barnpoolen, såg himla kul ut =)
Sen lade jag Cassandra och Martin somnade hos mig i soffan <3
Efter en stund började min storebror bli dålig, han blev yr, mådde illa, skakade och blev vit som ett lakan och kunde inte resa sig så vi fick ringa 112 efter en ambulans när det blev så illa att han nästan tappade medvetandet så dom kom efter ca 40min, dom pratade lite och kollade hans puls och så, väldigt trevlig ambulanspersonal.
Dom tog inte med honom in eftersom att han kvicknade till och gick att prata med och så så det blev lite prat och så med dom sen åkte dom och bad oss höra av oss om det hände igen, han hade antagligen drabbats av en panikatack då han jobbar på tog för mycket alla dagar! Så nu blir det sjukskrivning som gäller för honom och han ska vara här hos oss och umgås med mig om dagarna så det ska bli trevligt! =)
Har även lillasyster här och hon har varit här en vecka så vi får se hur länge hon stannar ;)
Tyvärr så funkar ju inte kameran än så det blev inga bilder på varken midsommar firandet eller ambulansgänget :(
Men så fort jag har råd ska jag inför skaffa en kamera!!

"atackmannen" med Cassandra =p

Ha en fortsatt bra kväll/natt!
SoFiA

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj vad dramatiskt!!!!!

Tur att det gick bra!!!!!

kram

2009-06-22 @ 09:15:25
Postat av: julia

Tack detsamma, vad glad jag blir! (:

Så söta barn du har, för båda två är väl dina? (:

2009-06-22 @ 11:37:18
URL: http://juliawilbertsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Samma sak hände mig för några år sedan.

Min mor var tvungen att ringa efter ambulans för att jag inte kunde andas, heller inte svälja och det visade sig att jag hade fått en panikattack.

Det var ungefär vid den tiden de sa att jag led av panikångest och jag fick äta massa antidepprisiva tabletter.



Inget kul sånt där. :/



Hoppas ni hade en bra midsommarafton ialla fall. :)

Kram

2009-06-22 @ 14:08:15
URL: http://jessie0202.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0