090624-090625 Stranden-Sol

090624 Onsdag

På Tisdagkvällen gick jag och lade mig tidigt! Ni vet jag brukar lägga mig långt in på kvällen mot natten men nu är det slut på det, nu ska jag gå mot en piggare vardag!
Hoppas bara att jag kommer att fortsätta med det!
När jag vaknade till Cassandras "prat" vid 07.30 på Onsdagmorgonen så kände jag mig mycket mer utvilad än vad jag brukar göra på morgonen och dessutom så vaknade Cassandra mycket senare än vanligt vilket var väldigt skönt, annars brukar hon vakna mellan 04-06.00 på morgonen!
Vi låg kvar och mös i sängen en stund och Martin vaknade till och busade lite med lillasyster, vi gick upp runt 08.00 och jag gav barnen frukost och gubben min städade av lite här hemma, han var ledig hela förmiddagen för vi skulle få besök av en "kommuntant" som skulle komma kl:10.00 och prata angående förtur på dagis för Martin.
Hon kom ganska exakt den tiden hon skulle och hon kom ner och hälsade och pratade om lite allt möjligt och hälsade på barnen, det var en grymt snäll och härlig tant måste jag säga! Det var som att ha en liten farmor på besök eller nått så det kändes kanonbra från första början.
Vi satte oss ner och diskuterade allt mellan himmel och jord, hon ville att jag och gubben skulle presentera oss själva och berätta var vi har växtupp, vart vi gått i skolor, vart våra släktingar bor osv osv...
Sen ville hon att vi skulle berätta om Martin och göra "reklam" för honom som hon sa så det blev massa prat.
Sen fick vi skriva på lite papper och om allt går som vi planerat och sagt så ska Martin börja på dagis i Edsbruk i augusti/september han ska gå sju timmar fyra dagar i veckan 8.00-15.00 måndag-torsdag.
Priset som vi kommer att få betala för dagiset hamnar på 230kr/månad Billigt!!
Trodde att det skulle vara jätte dyrt att ha barn på dagis så skönt att det inte var så!
Klockan hann att bli 12.00 innan hon åkte så hon var alltså här och pratade i två timmar men tiden gick Fort!
När hon skulle gå till sin bil för att åka så sprang Martin efter henne med armarna utsträckta och grät hihi så han tyckte nog om henne! =)
Efter hon åkt så gick gubben min ut för att jobba så jag och lillasyster gick ut med barnen och lekte lite sen gick vi upp och tittade på när gubben grävde med grävmaskinen och Martin åkte självklart med pappa lite grann! =)
Sen var det så varmt så vi bestämde oss för att åka till badstranden Wiiie!
När vi kom till stranden så ville Martin i med en gång och självklart fick han det!
Han sprang runt och busade vid strandkanten och efter en stund kom Rickie och Sofia med barnen och umgicks lite med oss även Sara kom en sväng så det var trevligt!
Efter en stund så tyckte gubben att det var dags att åka hem och göra middag så vi åkte hem, lagade mat och det blev spaghetti och köttfärsås.
Sen efter ett tag så gick gubben ut och jobbade en stund och barnen somnade så jag och Linnéa (lillasyster) gick ut och spelade kubb.
Efter ca en timme så vaknade Martin och var alldeles förtvivlad och grät o skrek efter pappa så jag tog med mig Martin och gick upp till gubben med Martin och var där en stund så blev Martin glad igen.
Sen gick vi hem och såg lite på tv:n sen runt 08.40 så lade jag mig i sängen för att sova men då kom Martin in till mig och ville läsa Massor av böcker så vi läste fyra stycken sen var klockan mycket och Martin somnade i sin säng och sen somnade nog jag ganska snabbt =)


090625 Torsdag

Idag vaknade jag vid 07.20 av att Cassandra väckte mig så denna morgon sov hon länge med och det var jätte skönt!
Jag somnade ganska tidigt igårkväll med så jag kände mig väldigt utvilad när jag vaknade!
Jag matade Cassandra och sedan gick jag och lade mig i sängen ifallatt hon skulle somna om men det gjorde hon inte, efter en stund vaknade Martin och kom in och lade sig hos oss och jag gick o hämtade Cassandra, bytte blöja och lade henne med i våran säng så vi låg där och mös en stund sen gick gubben upp för att jobba vid 07.30 så jag och barnen gick upp och så gjorde jag frukost till dom.
Sen har vi mest latat oss men snart bär det nog av ut i solen och ner i poolen för barnens del för det äääälskar dom!
Cassandra är väldigt trött och gnällig så hon kanske somnar snart vi får se ;)

ha en kanonbra dag nu allihop!

SoFiA

Kommentarer
Postat av: Caroline ♥

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-06-25 @ 12:31:04
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: linda

2009-06-25 @ 13:02:38
URL: http://lindahenriksson.blogg.se/
Postat av: linda

söt header :)

råkade skicka tomt innan, sorry!

2009-06-25 @ 13:03:02
URL: http://lindahenriksson.blogg.se/
Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Hur hittade du till min blogg föresten? lr har du smygläst länge kanske? ;p Jag länkade dej om det är okej?

2009-06-25 @ 14:52:41
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: Jennie - mamma till Oliver ♥

Ja men va bra, va kul :) Jag raderade ju min lunar för att det var så trök :p

härligt :) Ja han växer och växer och kan gå nu och tänder fick han för snart en månad sen så tiden går här hehe. Ja det ska jag göra :)

KRAM

2009-06-25 @ 20:10:52
URL: http://jennieocholiver.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Tack så mycket! :D

2009-06-25 @ 20:15:51
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Bea

Hoppas att du får en trevlig helg :)

2009-06-25 @ 23:38:55
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0