Lugn kväll

Idag/kväll har vi ännu en gång lyckats få båda barnen i säng innan kl: 19.00!
Känns som att man äntligen lyckats få in lite rutin nu på kvällarna och för första gången på länge har jag och gubben lyckats få lite egentid på kvällarna och det känns bra!
Inte för att jag har nått emot att barnen är uppe men man måste som föräldrar få lite egen tid tillsammans ibland och barnen behöver lära sig att dom inte ska vara uppe hur länge som helst och barn växer dessutom som bäst mellan kl: 20.00-24.00 så då ska dom helst sova innan 20.00 och det känns kanon att vi lyckats!

Idag har vi varit i Västervik och handlat massor var behövligt kan jag säga Allt var slut och jag överdriver inte!
Hade blöjor så det Precis räckte!
Så det blev inhandling av mat, blöjor och gröt till barnen och så förstås en massa frukt för det Älskar dom! Tur att jag har barn som är så pass nyttiga =)
När vi kom hem så slängde vi oss framför dvd:n, hade hyrt hem två filmer och köpt en.
En film skulle vara komedi, gissa vad, det var inget som helst komiskt i den! Den var som en riktigt dåligt gjord skräckis från 80-talet kommer inte ihåg vad den hette men den var inte ett dugg se värd!
Sen köpte jag en film som jag inte kunde motstå att köpa: Vi hade iallafall tur med vädret igen, och den var jätte skoj (tyckte jag) =)
Den andra filmen som vi hyrde har vi inte sett än men kanske att vi ser på den nu ikväll, om vi orkar vill säga =p

Ha en kanon bra kväll allihop!

                                                                 SoFiA

Kommentarer
Postat av: mammabecka

Åh vad mysigt att hyra film! Har inte gjort det på år och dar. Minns när jag var mindre och pappa brukade ta med mig till kiosken och så valde vi någon film att hyra tillsammans.



Kram

2009-06-05 @ 22:40:51
URL: http://mammabecka.se
Postat av: jozzan

Det är ljuvligt när de små faktiskt sover på kvällen så att mamma och pappa hinner vara lite lediga..

2009-06-06 @ 05:37:20
URL: http://longingforperfection.bloggspace.se
Postat av: Sofia

Ja visst är det skönt när man får barnen att lägga sig innan 19 =) fast som du säger d gör ju inget att dom är vakna o springer omkring men skönt o bara ha lite egentid tillsammans + att barnen mår ju bättre av o lägga sig tidigt:) Puss puss

2009-06-06 @ 08:14:27
URL: http://mammaiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0