Nu så!

Ja, nu så ska ni få ett inlägg som jag lovade =p
Igår bar det iväg till bvc (barnvårdcentralen) Cassandra skulle vägas och mätas.
Vi hade tid där kl: 13.00 och vi kom dit ganska lagom, 12.50 så vi satte oss i väntrummet och då kände jag att någon har bajsat, det var gubben min! Nae jag skoja bara ;) Det var Cassandra som var skyldig!
Så då fick jag gå in till toaletten där skötbordet är och byta blöjsing och då kom våran sköterska ut och pratade lite med oss medans jag bytte på Cassandra, hon berättade att Cassandra skulle få göra syn och hörseltest som man gör vid ca 8 månaders ålder så Martin och pappa skulle få vänta utanför så att inte Martin skulle störa lillasyster :)
När blöjbytet var klart så tog jag med mig Cassandra in till sköterskan och vi fick sätta oss på en stol mittemot sköterskan, hon hade en röd träpinne som hon förde fram och tillbaka framför Cassandra så hon kunde se att ögonen var med som dom skulle och även se så att hon inte var skelögd men hon klarade det galant så allt såg bra ut!
Sedan fick hon titta på en....vad ska man säga.... det var som en ring i gärn och i den fanns en annan ring som hon snurrade på och förde den framför Cassandra för att se att blicken var fokuserad osv och det klarade hon med.
Sen var det dags för hörsel test, då hade hon små bjällror i varje knytnäve som hon plingade med på varje sida framför öronen, meningen är då att barnet ska vända sig om åt det hållet och undra vad det är och det var inga problem där inte, hörseln var så bra den bara kunde bli, hon reagerade med en gång!
Sedan skulle hon vägas och mätas, vikten låg på 8467gram och längden sa aldrig sköterskan och hon Glömde skriva ned den såg jag när vi åkte hem så där blev jag lite besviken för jag var väldigt nyfiken på längden!
Skriver mer senare för datorn är lustig och tog bort hälften av det jag skrev i detta inlägg!!
Och Martin  har väckt Cassandra så mååååste dra nu!



                                          SoFiA

Kommentarer
Postat av: Bloggsatt

Hej! :)



Du har nu blivit bloggsatt!



/ Bloggsatt.se - Betygsätter bloggar

2009-06-13 @ 19:58:22
URL: http://www.bloggsatt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0