Skördetiden har börjat

Imorse när Cassandra vaknade vid 09.00 så gick vi ut och skulle sätta oss i solen men till min stora förvåning så var det mer kallt än varmt där ute men vi tog på oss lite varmare kläder så kunde vi fortsätta att sitta ute och njuta av att det iallafall inte regnade!
Cassandra åt lite frukost, ostmacka och välling.
Martin låg fortfarande och sov då men han vaknade runt 10.00 så då kom han ut och gjorde oss sällskap men han ville bara ha en banan och vatten till frukost och självklart fick han ju det.
Sedan dukade jag fram med glass och varm nyponsoppa, Martin ville hellre ha hallonkräm och glass så han fick det så åt jag och Cassandra nyponsoppa och glass och det var så gott och mysigt, samtidigt som vi åt det så tittade vi på när gubben min höll på med skörden, dom började idag.
Det är så härligt att vi har världens utsikt över åkrarna så vi kan se på när skörden är igång för det är så himlans härlig tid på året! Martin och Cassandra tycker att det är jätte häftigt att titta på när pappa jobbar så Martin klappar händerna och skrattar o Cassandra sprallar som en tok och gapskrattar jätte högt =) HärligtHärligt!
Nu gick vi in en sväng för det började bli lite kallt ute och barnen började bli slöa men nu är det fullt ös på dom och Cassandra springer efter Martin i sin lära-gå-stol och han skrattar som en tok och springer runt =)

Nu ska vi bara lata vidare en stund sen ska jag knöla ut barnvagnen ur bilen och sedan bär det ut på promenad om det inte hinner börja regna förstås för det känns ibland som att det är regn på gång men sen blir det sol och varmt igen, lur-väder!
Barnen lär nog somna som stockar när vi väl har gått en sväng eftersom att dom är lite halvslöa =)
Ha det bra så länge så kanske jag slänger in ett inlägg lite senare!



                                                       SoFiA

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Vad kul det är att läsa om er vardag! och att du börjat lägga ut bilder på barnen! Har Martin fått tröjan från mig och Jonas? om inte tycker jag ni ska åka på utflykt till C & A ;)

Har Mathias sagt att jag bjudit över er till oss i sommar? Så vi kan gå på zoo, grilla och ha trevligt!

Kramar från Faster!

2009-06-02 @ 13:25:53
Postat av: ♥ Sandra ♥

Hoppas du får en mysig dag :)

2009-06-02 @ 14:04:25
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: ♥ Sandra ♥

:) Älskar 2 1/2 män hehe

2009-06-02 @ 16:04:23
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: ♥ Sandra ♥

Ja det får du inte missa :)

2009-06-02 @ 16:04:41
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vad mysigt, jag vill med flytta ut på landet igen känner jag. :( Så tråkigt att bara sitta i en lägenhet dag ut och dag in, inte kunna göra någonting känns de som. Ända fördelen är väl att man har ganska nära till affären.. :$



Saknar dig gumman.

2009-06-03 @ 10:28:16
URL: http://jessie0202.blogg.se/
Postat av: LiiCee

Hej!

Du missar väl inte tävlingen i min blogg där du har chansen att vinna fyra läckra läppbalsam i form av chokladpraliner!

Gå in på http://liicee.blogg.se och klicka in i kategorin 'Tävlingar' för att läsa mer och delta

Ha en fin dag! ♥

mvh .

2009-06-03 @ 14:20:14
URL: http://liicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0