Tidig morgon!

Cassandra vaknade som vanligt runt 5.00 på morgonen och ville ha välling, idag vaknade även Martin när hon började "prata".
Jag gick upp och fixade iordning en nappflaska och gav henne den sen fick jag ta upp Martin och bära in honom till gubben.
Under tiden Cassandra åt så passade jag på att byta påse i blöjhinken som var mycket behövligt och lade fram nya tvättservetter eftersom att dom tagit slut, när jag var klar med allt så hade Cassandra ätit upp så jag bäddade om henne och gav henne massor av pussar och sedan gick jag in och lade mig i sängen med förhoppning om att få somna om.
Men nej det fick jag inte =p
Martin var klarvaken och väldigt sprallig!
Jag bäddade om honom flera gånger med hopp om att få sova en liten stund till men det blev inte riktigt som jag hade tänkt.
När han gick upp så gick han direkt till köksdörren och pekade på den och då förstod jag att han ville ha frukost så jag gick upp ännu en gång och så gjorde jag en tallrik gröt åt honom.
Jag satte mig ner på en stol vid köksbordet och satte Martin på en stol mittemot mig och började mata honom, efter några skedar gröt började det plötsligt se ut som om han skulle kräkas!
Sagt och gjort det gjorde han med!
Han kräktes så det sprutade på golvet, stolarna och på mig. Stackarn!
Så det blev ingen mer frukost för hans del utan det blev en liten tvätt.
Sedan satte jag mig med honom i våran säng och han kramade om mig jätte hårt!
Sedan bäddade jag ner oss men han ville ligga bredvid pappa och det fick han självklart!
Men han ville fortfarande inte somna så han steg upp igen och plockade fram sina traktorer och började leka!
Jag låg och latade i sängen medan han lekte och gubben sov som en stock.
Efter en stund eller ganska lång tid vid 7.00 så somnade han i våran säng!
Vi vaknade sedan strax innan 9.00 och Cassandra sov fortfarande då.
Gubben var försenad till jobbet!
Cassandra vaknade nästan med en gång när hon hörde att vi stigit upp så jag och Martin smög in till henne och gosade <3
Sedan byttes det blöjor och jag klädde barnen sen blev det frukost.
Nu har vi nyligen ätit frukost och Cassandra springer runt i sin lära-gå-stol medans Martin springer runt och hämtar leksaker och sprider runt dom i huset och ger några stycken till lillasyster.
Hoppas på fint väder snart så man slipper vara inne så mycket, vill vara ute hela dagarna!
Barnen river huset totalt när dom är inne för mycket! =)


                                                SoFiA

Kommentarer
Postat av: ada

fin blogg! :) allt bra med dig?

2009-06-10 @ 15:05:28
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack!Din e jätte bra också!:D

2009-06-10 @ 17:07:00
URL: http://idafunderar.blogg.se/
Postat av: ada

sv: jo det är bara bra :) vad ska du göra i sommar?

2009-06-10 @ 17:16:12
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: ada

sv: åh vad mysigt det låter! :) jag önskar att jag också hade barn att gosa med, men jag är lite för ung xd jag ska sola, bada & åka till portugal. vad ska du hitta på i morgon ?

2009-06-10 @ 20:41:00
URL: http://adada.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dina barn är underbart söta :D

Ville påpeka det:)

2009-06-10 @ 21:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0