Fredag 20:e November

Ja idag har det varit en ensam dag, eller det har känts så...
Gubben är som sagt var i Växjö och kommer inte hem försen sent ikväll.
Annars när jag har båda barnen ensam (på fredagar) så brukar vi ta en sväng upp och titta på när gubben jobbar för barnen brukar sakna pappa lite extra på just fredagar men idag har jag sagt till barnen att pappa inte är här utan att han har åkt bort en stund men det svaret var inte direkt vad dom hoppats på så Martin har skrikit PAPPAAAAA PAPPAAAAA! ett antal gånger, stackarn!

Men barnen har roat sig med att kasta ut 100st färgkritor över golvet, ja vi skulle måla lite ihop men det tyckte inte dom var en så bra idé =p

Dom har ätit korv.....ja med hjälp av hela vardagsrumms golvet, bröd och korv överallt plus att det hamnade äppelbitar överallt hmm....

Dom har matat fiskarna med div saker exempel mat, korv, bröd, äppel.....

Dom har bråkat, inget ovanligt förstås, den berömda syskonkärleken <3

Dom har stökat ner sitt rum....efter att jag hade städat fast vad begär man av en 1-åring och en 2-åring? Men hade vart kul om det åtminstonne var liiite fint =p

Jag har försökt städa, med barnens hjälp....eller?
Dom stängde av dammsugaren om och om igen så det tog mig ca 45min att dammsuga vardagsrumms golvet...

Dom har hällt vatten på hela golvet....

Ja, nu låter det som om jag inte alls varit i närheten av barnen men där tar ni FEL!
Jag har varit typ 3m ifrån dom hela tiden och jag Lovar, allt händer på mindre än 1sek när barnen är i farten!
Man hinner lixom inte, speciellt inte om man är heeelt ensam med dessa galningar och ska försöka fixa med hushållet+mat helt ensam bläääää stress stress stress!

Och joooooo vi har varit ute, jag har gjort ALLT i min makt att på ensam hand få dom mindre rastlösa/gaaalna =p

Men nu är det mesta fixat så nu hoppas jag på en lugn fortsättning på min fredag.....
Tur att Tobbe och Lussan kommer sen!! =)

Mina älsklingspluttar! <3
//Livets Diamanter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0