Kylan är här för att stanna!

Hej!

Morgonen började med att gubben gick upp (först av alla!) ja, annars brukar Cassandra vara först upp morgon pigg som hon är, hon brukar vara uppe redan klockan 6.00 men de senaste mornarna har vi blivit väckta av väckarklockan vid 7.00 så det har känts lite konstigt, men skönt!

Ja som sagt så var gubben först upp, jag vaknade till lite när han gick upp men somnade om strax där på.
Han tände brasan så att vi skulle få lite värme och sedan kom han in med Cassandra till mig för hon hade blivit väckt av att han gått upp och stökat runt, hon är väldigt lätt väckt på mornarna men inte på kvällar/nätter.

Idag så klädde gubben Martin och bytte blöja på honom (brukar vara jag som sköter den biten varje morgon) så jag fick ligga kvar och mysa med Cassandra i sängen och det var jätte härligt ♥
Men vi steg upp ganska direkt för jag skulle klä på Martin ytterkläderna, ja det krävs ju en hel del sådana nu när kylan kommit för att stanna.

Sedan var det dags för min lilla Martin att åka till dagis (jag vet, förskolan) så han kom fram till mig och gav mig en stor kram och en puss på munnen, sedan gick han och gav sin lillasyster en stor kram.
Sen klev han ut genom dörren men han stannade strax utanför vid fönstret och vinkade och gjorde slängpussar till mig och Cassandra, han är ett riktigt charmtroll min lilla pojk, det har han ärvt efter sin far =)

Sedan när dom hade åkt så gjorde jag en nappflaska till Cassandra och så satte vi oss och mös i soffan en stund.
Sedan stängde vi på tv:n och tittade på barnprogram för det tycker hon är så mysigt och jag kan inte annat än instämma, krypa ner under täcket med sin lilla plutt och mysa framför barnprogram det är så en riktig morgn börjar.

Sedan började klockan närma sig 9.00 så jag och Cassandra bestämde oss för att gå ut i kylan så jag plockade fram hennes overall, mössa och varma skor och sedan vinterjacka och vantar till mig själv sen var det bara att klä oss och sätta ner Cassandra i vagnen och bege oss ut.

Vi gick upp till gubbarna för att se vad dom gjorde, när vi kom upp så såg vi att Tommy (lillebror som är här på praktik 2ggr i veckan) var i verkstaden, han höll på att fixa maskinerna inför vintern så vi stannade till där och pratade lite och sedan gick vi upp till paddocken där gubbarna höll på att lägga grunden, ja dom håller på att bygga en ny ladugård så v stod där och pratade lite och sen förflyttade vi oss fram och tillbaka och pratade och tittade en ganska lång stund men sen blev Cassandra så väldigt trött så vi fick gå in och när vi kom in så fixade jag en nappflaska och så satte vi oss och mös, sen somnade hon i mitt knä så jag bar in henne till hennes säng och bäddade om henne.
Hon tyckte nog att det var skönt att få krypa ner i sängen med varma täcket och somna efter att ha varit ute i kylan i 1h och 40min.

Jag kollade vädret förut....enligt vädret ska vi få snö i morgon brrrr mera kyla.....
Men det är mysigt med snö, framför allt för barnen!

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du kommentera ju lite sent var ju igår ja ville öppna den hehe.. men visst om du kmr i helgen kan vi ju dela iaf efetrsom ja ej öppna den igår :) <3 Puss

2009-10-16 @ 13:04:27
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gottt :D Vi kanske ska äta det ikväll oxå..får se när folket åker hem ahha .. annars kanske ja t.o.m bjuder alla efetrsom ja e såå sjukt sugen påt :P puss

2009-10-16 @ 15:48:42
URL: http://mammaiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0