Freeeedag!

Hej hopp och skutt! 

Då var det fredag igen!
Dagen har bestått av en massa bus och mys, morgonen började dock inte så jätte bra då barnen var jätte sura och bara skrek och gnällde hela tiden men när dom fick frukosten fram dukad så lugnade dom äntligen ner sig :)

Efter frukosten så busade vi lite och låg i soffan och mös, barnen höll tom sams när dom båda två låg på mig och tittade på barnprogram och Martin låg och höll om sin lillasyster så då blev man varm i lilla mammahjärtat♥

Just det, innan vi lade oss i soffan och mös så hade vi sagt till Martin att om han är jätte duktig och snäll så skulle han minsann få åka traktor idag med pappa och ja, han var både snäll och duktig!
Han kramades med sin lillasyster och hjälpte henne med saker och efter en stund kom han springandes till mig och ropade ivrigt: "Mamma mamma! Baaaajsa! Mamma Martin bajsaaa!"  samtidigt som han stod bredvid mig och hoppade som en studsboll och man verkligen såg hur han höll sig hihi!
Jag sa då "Då springer vi in till toan snabbt nuuuuu!" :)
Så Martin satt snällt på toan medans jag höll i honom så att han inte skulle ramla i för det har han nämligen gjort en gång ;)
Det slutade med att Martin blev sittandes på toan länge och han var duktig och gjorde det han skulle, stolt!

Sen när vi hade haft vårat fredagsmorgonmys så såg vi gubben åka förbi med traktorn utanför huset och Martin var noga med att tala om att han hade varit snäll och duktig och skulle få åka traktor med pappa så jag klädde på honom ytterkläderna och sa "Gå upp till traktorn men akta dig för den, gå inte för nära!"
Sen öppnade jag ytterdörren och vinkade av honom och stod kvar i fönstret för att se till att gubben sett att jag släppt ut Martin.
Martin gick en bit upp på gången och sen stannade han, han är jätteduktig och vet att man inte ska gå nära maskinerna och att man inte får gå fram till traktorn försen man öppnar traktordörren och ropar på honom.

När Martin hade kommit upp i traktorn så stod jag och Cassandra kvar i fönstret en stund och kikade på sen gick vi och mös en massa♥

Nu efter 2h är Martin hemma igen och jag har precis lagt Cassandra så nu är det dags för Martin att få en egen mys stund med mamma :)



Hoppas att ni får en bra:

!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0