året var 2009

Ja nu ska vi reda ut vad som igentligen hände -09 och hur det gick med förra årets nyårslöfte ;)

Under året -09 har följande hänt:

Cassandra åt sin första smakportion.
Cassandra skrattade högljudt för första gången, hon lärde sig krypa, stå, prata, äta själv, gå och säkert mycket mycket mer!


Martin lärde sig att sätta ihop meningar när han pratade, han lärde sig att hjälpa till med saker, allt från att hjälpa till i hemmet till att hjälpa till att ta hand om sin syster.
Han har även lärt sig en massa nya ord och lärt sig att bli förstådd även att han inte alltid kan tala om vad han vill.

Martin hamnade på sjukhus i Juni pga testikelvred och lyckades slippa operation då allt otroligt nog gick att fixas ändå och det är vi glada över!


Jag lovade mig själv att sluta röka men misslyckades om och om igen, tills Oktober då jag plötsligt började få väldiga problem med lungorna pga ciggaretterna så jag blev helt enkelt tvungen att sluta och lyckades väldigt bra trots att det blivit lite smått rökande i vissa samanhang men jag är så gott som rökfri och är jättenöjd med det!



Gubben blev inlagd på sjukhus i slutet av sommaren som sedan visade sig vara njurproblem och att den högra njuren var död, så nu vintern -2010 väntar en njuroperation för hans del.



Mitt nyårslöfte inför året -09 var att gå ner 20kg, ja som ni förstår så satte jag upp ett alldeles för stort mål (som vanligt) så jag lyckades dessvärre inte att hålla mitt nyårslöfte men 12kg lyckades jag med och det är jag grymt nöjd över!
I februari -09 visade vågen 78kg, nu visar vågen 66kg så jag är mer än nöjd!
Detta år ska resterande kg bort, det vill säga 8kg.

Jag tror att jag nu lyckats ta med dom "största" händelserna -09
Nu hoppas vi på ett ännu bättre år!


Ps. Jag är inte inte inte gravid till alla er som av någon väldigt lustig anledning tror det!
Kräksjukan var kräksjuka och inga graviditetssymptom som några lyckats få det till och det här med att jag ska bli nykterist, nja okej inte nykterist då det kanske var lite till att ta i men jag ska absolut se till att hålla mig någorlunda nykter på fester och inte dricka en massa onödigt som annars hänt på helgkvällar som någon slags "avslappnings sak" oj, nu låter det som att jag är alkoholist och dricker varje helg hehe men så är inte fallet bara så ni vet!

Gör nu något bra av 2010!

Kommentarer
Postat av: jasmine

är lite ledsen över att vi har tappat lite kontakt men den tar vi nog upp snart igen hoppas jag...

hoppas allt är bra med er annars.. tänkte bjuda hit er så fort vi har fått lite mer iordning iaf om ni vill..

puss<3

2010-01-11 @ 13:58:51
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0