Frusen!

"Frågestunden" kommer jag att svara på imorgon så ni vet, ni som vill se svaren ;)

Idag har vi haft en heldag hemifrån, mycket skönt!
Vi började morgonen med att fixa barnen och köra Martin till dagis, Cassandra som är ledig från dagis på onsdagar fick följa med oss till Västervik för att handla mat.

När vi kom in till Västervik så var det helt tomt på parkeringen vid mat affären, det stod där bara en bil till så det kändes jätteskönt att slippa trängas och stå i kö i evigheter.
Vi handlade all mat vi skulle ha och sedan lastade vi bilen för att ge oss av mot ÖB för jag tänkte att jag skulle köpa mig ett par hantlar där så jag kan träna mina muskler lite ;)
Men så kom vi på att ÖB öppnar vid 10.00 och sen tänkte vi att Rustar har nog också hantlar men ja, dom öppnade inte heller förrän 10.00 och då var klockan 8.30.

Vi bestämde oss för att ta oss lite frukost så vi begav oss ner mot hamnen för att parkera och sedan gå till McDonald´s och stoppa i oss lite ätbart men väl där så ser vi att dom öppnar vid 9.00 så vi gick en liten promenad på stan och sen gick vi och satte oss i bilen en stund och sen när klockan slog 9.00 så begav vi oss mot McDonald´s :)

När vi hade ätit klart så satt vi kvar en liten stund och pratade innan vi gick mot bilen för att ta oss till Rusta.
Vi fick vänta utanför Rusta ca 10min innan dom öppnade men tiden gick ganska snabbt som tur var.
Väl inne på Rusta så hittade jag en massa hantlar :D
Jag ville ha ett par ROSA såklart men dom var bara på 1kg vardera så jag fick skippa dom och ta ett par lila istället som vägde 2kg vardera, 2kg är inte så mycket men efter att ha tränat en stund så blir det allt lite tungt.

Sen skulle vi bege oss mot svärfar på lite kaffe men först ville han att vi skulle stanna på ett bageri och köpa med oss bullar så det gjorde vi, var dock lite svårt att hitta till bageriet då det låg på ett ställe som var väldigt gömt och på ett ställe där man aldrig trodde att det skulle ligga ett bageri men vi hittade och kunde köpa med oss lite bullar.
Sen hemma hos svärfar så blev det kaffe och en massa prat och Cassandra trivdes kanon med att vara ensam om uppmärksamheten utan en storebror som tog allas blickar ;)
Vi stannade några timmar och sen åkte vi hem för att elda lite i vårat nedkylda hus!
Just nu är gubben iväg och hämtar Martin på dagis♥

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: emiliaEmilia

vad skönt med en ledig dag, trevlig kväll!

2010-01-27 @ 17:28:00
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Sofia

Dom hantlarna på rusta ska ja me köpa :) fast ja ska köpa 3 packet.. me 1,2 o 3 kg :)Dom på ett kilo är ju bra o ha när man ex dansar osv som lite extra tyngd bara =) Fast på öob hade dom erbjudande nu till typ halva priset för tre st men de var ju ine lika fina färger haha :D

2010-01-27 @ 19:48:24
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: stefan

Ni kunde ju ha hälsat på hos mig o fått lite frukost i er ja va ensam hemma.

2010-01-27 @ 20:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0