Hej diket, hej!

Härlig morgon!

Denna morgon
började med att vi skulle ge oss upp och väcka barnen och fixa dom inför ännu en dagis dag.
När gubben reser sig upp ur sängen så kollar han ut genom fönstret och säger att han måste ge sig upp och skotta fram bilen och ploga snö, ja för det hade snöat massor under natten och ännu mer föll från himlen!

Gubben gav sig ut för att fixa allt så att vi kunde komma ut med bilen medans jag väckte barnen och bytte blöjor och klädde dom.
När jag hade fått på barnen alla sina kläder så var det dags att ta på dom ytterkläderna och åka med en gång och barnen var jätte snälla så det gick bra som tur var och vi blev klara snabbt.

När jag hade fått på barnen alla ytterkläder så kom gubben in för han blev precis klar med det han hölls med så han tog ut barnen och satte dom i bilen medans jag släckte ner huset och klädde på mig och sen bar det av mot dagis....

Vi kom dock inte allt för långt.
När vi kommit en liten bit så sa gubben "Har du mobiltelefonen med dig?"
Det hade jag inte och han hade inte med sin och vägen var inte alls plogad och väldigt igensnöad så jag sa "Då får vi se till att köra i diket i närheten" och så skrattade jag lite...

Just under mitt lilla skratt så möter vi en bil och vips så ligger vi i diket!
Ja, vad annars liksom!?
Klart att man ska köra i diket när man inte har telefon med sig som vi annars alltid ser till att ha!

Som tur var det ganska så nära som vi körde i och bilen vi mötte stannade en bit bort så gubben fick skjuts hem till gården så att han kunde informera sin chef så han kunde hjälpa oss att dra upp bilen.
Under tiden satt jag och barnen i bilen, i diket...

Det tog en stund för dom att komma tillbaka och dra upp bilen så det blev bara kallare och kallare, bilen blev som ett kylskåp helt enkelt, Brr!
Barnen började bli lite gnälliga för dom förstod ju inte alls vad som stod på.
Jag frågade Martin om han var rädd men då sa han bara "Nae mamma, nae"
Sen frågade jag honom om Cassandra var rädd och då sa han "syster mamma, jaa" hihi så jag sa till honom att han skulle fråga Cassandra om hon ville hålla handen så det gjorde han och så satt dom och höll varandra i händerna en stund och då var Cassandra helt lugn och slutade gnälla♥

Efter en stund såg jag traktorn i backspegeln, skönt!
Dom drog upp bilen men det tog en liten stund innan vi hamnade på vägen igen men när vi väl var uppe i diket så var det bara att ge sig av mot dagis.

Vi var framme vid dagis 7.40 så vi blev ganska sena dit.
Innan vi gick upp till dagis så kollade vi om det var några skador på bilen men som tur var så var bara reg. plåten böjd.

När vi kom in till dagis så klädde vi av barnen och gick in och satte dom vid frukostbordet och pratade lite med personalen innan vi åkte.
Vägen hem gick jättebra och vi slapp hamna i diket flera gånger ;)

Nu ska jag lata lite och elda på för fullt så vi får lite värme här hemma sen ska det städas och grejas och sen slutligen blir det några timmars träning, har träningsvärk idag!
Ska förresten kanske börja boxas hihi, ska bli spännande om det blir så! :)

Ha en kanonbra dag nu och håll er borta från dikena!

(Bild tagen här hemma)

//Livets Diamanter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0