Kräksjuk och pulkaåkning!

I´m back! :)

Igår blev det inget bloggande pga att jag var magsjuk plus att jag hade båda barnen hemma ensam, var ju röd-dag men gubben envisades med att jobba iallafall.

Ja, dagen igår spenderades med att spy så fort jag drack vatten eller åt nånting så jag var rejält trött.
Barnen var förståss jättepigga så jag fick ta mig i kragen och gå ut och leka med dom, har ju lillasyster här så hon fick vara med och leka med barnen ute.

Det var -12grader ute igår och snöade så vi satte Cassandra i pulkan och Martin i snowracern och så gick vi en sväng och sen bestämde vi oss för att testa pulkabacken med barnen, det resulterade i att jag ångrade lite att vi knölade dit...

Linnéa (lillasyster) fick provåka pulkabacken först men hon var lite feg och tvekade en lång stund :p
Men iallafall så åkte hon tillslut och när hon hade klättrat upp för backen så tänkte jag att jag skulle sätta mig med Martin och åka ner och det gick jättefort och han tyckte det var superkul tills vi kom av spåret och hamnade i nysnön och fick allt över oss och Martin fick snö i hela ansiktet och innanför overallen så han blev lite småledsen tills jag lyckades få bort all snö.

När vi skulle ta oss upp för backen så tyckte Martin att det var jättesvårt att gå upp för det var för halt att gå i pulkaspåret så man fick gå på sidan och då var det skare på snön så man gick igenom den och sen var det snö halvvägs upp till knäna så det blev lite problems att ta sig upp för honom så jag satte honom i pulkan så att jag skulle kunna dra upp honom men det visade sig inte vara någon vidare idé då det var så brant uppför att han ramlade baklänges av att pulkan lutade sådant så jag fick lägga honom på mage i pulkan och då gick det bra :)

Sen blev det ingen mer pulkaåkning för det hade blivit alldeles för tråkigt för Cassandra att bara sitta stilla i kylan och titta på för det hade blivit alldeles för knöligt och jobbigt att ta sig upp för backen med henne eftersom att hon inte hade kunnat ta sig upp själv och att det inte hade gått att lägga henne i pulkan på något bra sätt och dra upp henne då hon inte kan hålla sig i lika hårt som Martin kan.
Så tyvärr gav vi upp pulkabacken :/
Var lite krångligt att ta sig till och från backen med barnen med eftersom att man fick pulsa igenom hög snö och bära både pulka, snowracer och båda barnen plus att man skulle ta sig förbi taggbuskar och klättra över ett staket, ja ni kanske förstår varför det blev lite jobbigt och knöligt?

Sen åkte vi upp till gubben en sväng och hälsade på honom på jobbet men då var båda barnen så frusna och trötta så dom grät hela tiden och hela vägen hem och ca 20min hemma innan dom hade tinat upp och sen lade sig båda barnen i mitt knä och halvslocknade så jag bad syster att göra lite varm mjölk till Cassandra som var mest frusen och det var väldigt gott tyckte hon, sen låg båda barnen helt utslagna i mitt knä i ca 1h innan dom hade piggnat till lite♥♥

Idag är båda barnen på dagis och jag är frisk så idag ska jag och lillasyster ut i pulkabacken och köra som galningar och få en massa motion!
Sen ska det städas här hemma och så ska jag passa på att ta en dusch och ev klippa topparna på håret och göra en lugg.

Vill absolut inte klippa lugg men jag måste pga att håret börjat gå av som en lugg så det ser jättedumt ut nu så för att håret inte ska se ännu mer ut som en rishög så måste det klippas lugg så jag får väl se ut som stryk tills den växt ut i vår någon gång ;)

Ha en bra dag nu allihop!
//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: Jessica

Säker på att du är kräksjuk?! ;) Hahaha!

2010-01-07 @ 11:32:06
URL: http://jessie0202.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh är du på tjocken igen fia??? wiiiiiie

2010-01-07 @ 12:45:15
URL: http://mammaiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0