många skratt!

En kväll med många skratt!

Jag trotsade min träningsvärk och samlade mod igår och gav mig iväg till Överums skidbacke med Emma fast att jag hade bestämt att jag skulle låtabli ;)
Emma kom och hämtade mig runt 18.45 sen åkte vi hem till dom och lastade bilen och sen bar det av till skidbacken...

Jag hade aldrig varit vid skidbacken utan hade bara hört talas om den och att alla sa att den var så stor och brant! Hmm tänkte jag innan vi kom dit, kan det verkligen finnas en sån monsterbacke i lilla Överum?!
Jodå, det fanns det!
När vi kom dit så stod jag mest och tittade på med en annan tjej som ingick i sällskapet, jag tordes ju inte åka backen var enorm och super brant!!

Under kvällen blev det mycket tjat på att jag skulle upp i backen men jag var på tok för feg!
Stackars Emma fick kämpa sig ner från backen själv men hon var duktig! :)
Senare på kvällen ca 30min innan dom stängde så blev jag mer eller mindre tvingad att åka haha!
Jag gav med mig tillslut och fick hjälp av en jätte trevlig som jobbade där så han fixade pjäxor, skidor och stavar och hjälpte mig att ta på allt.

Ja, då var det dags att ge sig iväg på liften upp i skidbacken då...
Jag kom lixom inte riktigt fram till liften ens för det var som en liten hal uppförsbacke så jag åkte bara bakåt haha! Alla som stod och väntade på sin tur fick sig nog ett gott skratt ;)
Han som jobbade vid liften var snäll och stängde av den och så hjälpte dom mig fram till liften och sen startade dom den och jag var iväg, upp till toppen!! :)

Ja och sen skulle man ju lyckas gå av liften högst upp mitt i farten utan att ramla!!
Jag lyckades inte!
Så jag låg där i snön med en skida haha medans Emma ropade "akta!" haha ja och sen skulle jag ta mig upp, inte lätt!
Fick lite hjälp av med skidorna så jag kunde flytta mig för att sedan ta på skidorna och ta mig ner för monsterbacken!

Jag kan börja med att tala om att jag nästan aldrig åkt skidor och absolut inte nedför eller slalom!!
Men tuff som jag är (läs det ironiskt!) haha, så skulle jag ju självklart ge mig på slalom i monsterbacken och det resulterade i att jag nästan hånglade upp en gran! :D
Nae men jag körde in i en gran, nästan...

Men det var bara att göra ett nytt försök och jag var livrädd!!
Efter en liten stund kom han som hjälpte mig med skidorna upp till backen med snöskotern så skulle köra mig till halva backen så jag kunde åka därifrån men snöskotern gick inte att stanna pga att det var så brant så vi fick åka ner för hela backen och sen upp till halva och sen var det bara på med skidorna och åka haha!
Kom en tjej och försökte lära mig att åka slalom hehe stackarn, hon måste trott att jag var körd i huvet!
Jag kan lova att alla fick sig ett gott skratt igår!
Och jag fick åka gratis!!!!! Men det var nog bara för att dom tyckte så synd om mig haha ;) Annars så kostade liftkortet 50kr och 20kr att låna skidor...

Ikväll blir det styrketräning eller vad det var på torsdagar, ska ju börja träna ordentligt nu ;)
Måndagar-kickboxning och Torsdagar-styrketräning och sen träna varje dag hemma såklart, härligt!

//Livets Diamanter

Kommentarer
Postat av: jasmine

läter väldigt kul haha men jag hade aldig vågat åka men tur att de fanns hjälp :)

2010-01-21 @ 11:28:05
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Det låter som att det gick väldigt bra för dej:D.

2010-01-23 @ 13:03:11
URL: http://neeapeea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0