Självmordsharar...

"Självmordskurvan" 

Ja, här finns nämligen en kurva på vägen mellan oss och Edsbruk som vi numera döpt till just "självmordskurvan". Detta på grund av att varje morgon när vi ska köra barnen till dagis så kommer det en eller flera harar hoppandes rakt över vägen framför bilen i just den kurvan,
 ibland sitter de på snön i vägkanten och liksom väntar in bilen för att i nästa stund hoppa ut på vägen precis framför motorhuven och ibland kan dom hoppa ut på vägen och så sitter dom där en stund med siktet på bilen och sen hoppar dom åt sidan och sen tillbaka mitt på vägen men sen när bilen närmar sig för mycket så ångrar dom sig i sista stund som om dom tänkte "Nae, idag vill jag leva!" eller "jag vill inte leva, eller jo förresten det vill jag nog!" haha himla kul att det varit så varje dag i flera veckor men nu, nu finns där inte en enda hare!
Vart är dom?
Antagligen kom deras depprisioner ikapp dom och att dom sedan bestämde sig för att ta sitt liv framför en bil i "självmordskurvan" tur att dom inte valde våran bil! ;)

Kommentarer
Postat av: jasmine

vad synd men de kommer ju många fler tillfällen för de somsagt:)



hoppas allt e bra i snövädret:)

pussa

2010-01-28 @ 15:26:08
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/
Postat av: lillasyster

jag vet inte de e ju lixom en månad kvar.

2010-01-29 @ 13:32:33
URL: http://neeapeea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0